Thursday 14 May 2009

Lokasi sampah sarap di Desa Kolej

Salam kepada semua penduduk. Keadaan kebersihan kawasan kita terlalulah menyedihkan sekali. Kalau tak percaya lalulah di tempat-tempat yang saya tandakan. Masih terlalu banyak bungkusan makanan, bekas botol minuman, kertas tisu dll bertaburan di sepanjang jalan. Pemilik-pemilik rumah yang mencantas pokok-pokok mengambil jalan mudah melonggokkannya di tepi jalan.

Saya percaya pihak MPN tidak akan mengutip sampah begini. Akibatnya orang-orang yang cintakan kebersihan persekitaran berasa pedih dan menderita. Saya telah menemui Pengarah Kesihatan MPN, Encik Kamarulzaman di pejabatnya pada 13.5.2009 jam 10.30am bersama beberapa AJK. Saya telah meminta pandangan beliau apakah langkah2 yang boleh diambil terhadap pemilik-pemilik rumah yang tidak menghiraukan kebersihan dengan membiarkan sampah sarap di persekitaran rumah. Beliau meminta saya mengambil gambar-gambar dan e-mail kan kepadanya. Tindakan beliau selanjutnya ialah memberi notis kepada tuan-tuan rumah kemudian diikuti oleh kompaun.

Saya harap tidak ada di antara kita dikenakan tindakan sedemikian. DEMI KEBAIKAN SEMUA inilah yang akan saya lakukan sehinggalah kawasan perumahan kita betul-betul ada "class"! Saya akan meronda setiap masa. Insya Allah di dalam beberapa hari ini suatu program untuk pencegahan penyakit CHIKUKUNYA akan dilancarkan di taman kita. Program yang sama sudah pun dijalankan di Enstek- PENGERUSI.



No comments:

Post a Comment