Saturday 4 July 2009

Karnival Garage Sale

Satu lagi aktiviti anjuran Persatuan Penduduk Desa Kolej....

Pada hari Sabtu 8hb.Ogos, 2009 yang akan berlansung di Padang Permainan DK antara jam 10.00pagi-10.00mlm.Aktiviti utama ialah

  • jualan barang terpakai (treasure on sale),
  • permainan moden gaya kampong("the unforgetable down the lane games"),
  • riang ria kanak-kanak(Kid talentime with baloons),
  • persembahan antarabangsa(cross cultural performance) dan
  • gerai makanan.
Matlamat utama interaksi berterusan sesama penduduk melalui lebih banyak aktiviti serta menambah tabungan PDK serta penglibatan warga antara bangsa dalam semua aktiviti kita dengan cara itu apa jua masalah yang melibatkan mereka dapat diselesaikan secara kemesraan dan efektif.Kita perlu terima kenyataan bahawa mereka itu adalah sebahagian dari kita.

Untuk mendapatkan crowd kita akan edarkan risalah sebagai hebahan kepada Persatuan-persatuan Penduduk yang berjiran, MPN(staff),PDRM(anggota melalui KPB), Penghulu kampong dan JKKK serta students di Universiti berdekatan kita melalui President to Students' Representative Council.

Kordinator kepada aktiviti ini ialah :
  • Pn. Fauziah 012-3405639
  • Sdr. Safwan 019-6108639
  • Syahimi 012-2249153

Kami AJK akan pergi rumah kerumah mengedarkan risalah/flyer di DK ini sambil mengumpulkan barang-barang di rumah kita antaranya kain baju,buku,alat-alat dapur dll, masih lagi ada harga cuma kita sudah tidak mahu lagi menggunakannya. Barang-barang itu akan dijual dengan harga RM5.00, RM10.00 dan seterusnya. Hasil jualan akan dimasukkan ke dalam tabung DK bagi membiayai aktiviti lain di masa-masa hadapan.

Saya mengharapkan semua penduduk DK akan memberikan kerjasama dan melibatkan diri secara aktif mulai sekarang.Insya Allah. PENGERUSI.

3 comments:

  1. saya pn salina.sye sudah bce so oklah your idea...

    ReplyDelete
  2. Boleh jual barang baru, atau hanya yang terpakai sahaja dibenarkan?

    ReplyDelete
  3. Dear anonymous, Persatuan PDK akan menjual brg2 terpakai. Klu ada brg2 terpakai bolehlah donate pd kami utk tabung persatuan. Klu nak ambik % pun ok. If u nak jual brg2 baru, kena bukak gerai. Sila contact Pn Fawziah utk dptkan info lebih lanjut.

    ReplyDelete