Sunday 26 April 2009

Program RAKAN COP & Rukun Tetangga

Program Rukun Tetangga :

Semakan semula program Rukun Tetangga telah dibuat. Program RT akan diketepikan kerana masalah penyelenggaraan dan komitmen yang tinggi yang diperlukan dari semua penduduk. Banyak masalah sering timbul berdasarkan pengalaman KRT yang lain - tidak fisibal untuk kita laksanakan di kawasan kita.

Program Rakan COP :

Sebagai sebahagian dari program RAKAN COP, kita akan memperkenalkan penggunaan car sticker untuk pengecaman kenderaan yang keluar-masuk di Desa Kolej. Dari maklumat polis, ramai penjenayah yang menyamar mencari seseorang, atau lagak seorang eksekutif bebas berkeliaran mencari mangsa termasuk di siang hari. Sila berhati-hati, dan dalam masa yang sama kita teruskan usaha pencegahan. Catitkan nombor kenderaan yang disyaki dan hubungi Koperal Idris, di Balai Polis Nilai JIKA anda terserempak, ternampak atau mengesyaki mereka. Jangan bertindak sendirian kerana mereka bersenjata dan membahayakan.

Sila BERWASPADA sepanjang masa, terutama kepada suri-rumah termasuk di siang hari.

Berilah sokongan apabila CAR STICKER dilancarkan untuk semua penduduk. Ini adalah untuk keselamatan dan kesejahteraan kita juga.

Pengerusi

No comments:

Post a Comment